Szőlőcukor hatása – fontos energiaforrás

Szőlőcukor hatása: A szőlőcukor, vagy más néven glükóz egy természetben előforduló egyszerű szénhidrát. Az egyik legjobb energiaforrás a szervezetünk számára. De lássuk mire jó még!

Szőlőcukor hatása – azonnal felszívódik

A szőlőcukor mivel egy egyszerű szénhidrát szinte azonnal felszívódik és hasznosul a szervezetben. A sejtek legfontosabb tápanyaga, valamint vérünk nélkülözhetetlen alkotórésze.

Szőlőcukor hatása – nélkülözhetetlen az élethez

szőlőcukor hatása
szőlőcukor hatása

Alapvető életfolyamatainkhoz, a mozgáshoz, növekedéshez izommunka szükséges, ez pedig nem működhet megfelelő energiaforrás nélkül. A szőlőcukor miután a vérbe jut a sejtek elégetik és energia szabadul fel. Ez pedig támogatja a testmozgások és a testben lezajló kémiai folyamatok energiaszükségletét.

Szőlőcukor hatása – alacsony vércukorszint

A nagyon alacsony vércukorszint az úgynevezett hipoglikémia jól kezelhető vele. Ennél a betegségnél a legfontosabb a normál vércukorszint helyreállítása. Ez pedig szőlőcukor segítségével is megoldható. De mivel hatása nem tart sokáig ezért fontos, hogy utána mindig együnk keményítő tartalmú ételt, ami lassabban szívódik fel, hogy ne essen újra le a vércukorszintünk.

Szőlőcukor hatása – sport

szőlőcukor hatása
szőlőcukor hatása

A szőlőcukor fokozza az állóképességet és kitolja a fáradtságot, így nagyobb intenzitással lehet végezni az edzést.  Edzés előtt, de edzés után is jót tesz. Az állóképességi sportolóknál is hasznos a fogyasztása, hiszen ezzel növelik teljesítményüket.

Szőlőcukor hatása – fogyasztása

Egy normál testsúlyú felnőtt szervezete kb 120 g tiszta glükózt képes azonnal tökéletesen felhasználni. Ez azt jelenti, hogy ha nem sportolunk rendszeresen, vagy nem mozgunk intenzíven ennél nagyobb mennyiséget semmiképp se fogyasszunk, hiszen testünk valószínűleg zsírként raktározza el.

Agy

szőlőcukor hatása
szőlőcukor hatása

Mindenki tudja, hogy fáradtan megfelelő energia nélkül nehéz elvégezni a feladatainkat. Az energiahiány kihat gondolkodásunkra, agyunkra is. Ha nincs megfelelő mennyiség akkor lehangoltak és dekoncentráltak vagyunk. Az agyunk számára az egyedüli energiaforrás a szőlőcukor. Ha megfelelő mennyiség áll a rendelkezésére akkor alszunk nyugodtan és akkor tudunk jól gondolkodni. Emellett segíti a tanulási és emlékezési folyamatokat is és csökkenti az érzelmi ingadozást, így javul a kedélyállapot. Felnőtt emberekben a központi idegrendszer használja fel a bevitt szőlőcukor mintegy 40%-át.

Mellékhatások

Természetesen túlzásba nem szabad esni, hiszen komoly egészségügyi problémákat okozhat. Ha többet fogyasztunk belőle, mint amennyit elhasználunk nagyban növeljük a hízásra való esélyeinket. De emellett inzulinrezisztenciához is vezethet, amitől állandóan fáradtak és levertek leszünk, valamint sebezhetővé válunk további betegségekkel szemben is.

Mire figyeljünk a vásárlásnál?

Mielőtt elkezdenénk szedni, alkalmazni kérjük ki orvosunk véleményét. Ha engedélyezi a használatát akkor pedig menjünk be a helyi szakboltokba és kérjük ki az eladó segítségét. Ők tudnak javasolni termékeket és el tudják mondani melyik miért jó és mire alkalmas.

További cikkek szőlő témakörben:

szőlőcukor