Jóga pózok csodálatos hatása testünkre

Jóga pózok: Köztudott, hogy a jóga nagy hatást gyakorol a testre és a lélekre egyaránt. Minden pozíció más folyamatot indít el szervezetünkben. Most vegyünk sorra néhány ismert jóga pózt, melyik, hogyan hat ránk.

Jóga pózok – Savászana

jóga pózok
jóga pózok

Ez a póz úgy néz ki, mint ha hanyatt fekve épp alváshoz készülődnénk. De mégsem teljesen passzív ez a jógapóz sem. Figyelnünk kell légzésünkre, ezalatt a póz alatt tökéletesen elsajátítható a nyugodt hasi légzés. A Savászana csökkenti a vérnyomást, segít az alvás-és szívritmus zavarokban. Ez a póz a gyakorlás megkezdése előtt, az ászanák között és a gyakorlás végén is jól alkalmazható.

Jóga pózok – Márdzsárászana (macskapóz)

jóga pózok
jóga pózok

Csökkenti a hát-nyak-és derékfájást, valamint rugalmasítja a gerincet. Energetizál, ráadádásul a gerinc melletti idegek masszázsával minden belső szervre hatással van. Megdolgoztatja az alhasi szerveket, így segít a nőgyógyászati problémák megelőzésében, valamint helyreállítja a bélműködét. Növeli a tüdőkapacitást, csökkenti az asztma tüneteit.

Pavanamuktászana (szél elengedő póz)

jóga pózok
jóga pózok

Nyomást gyakorol a hasra és a medencére, így könnyedén segít a puffadáson, a teltségérzeten és a gázosodáson is. Javítja a máj és az epehólyag működését, masszírozza a gerincoszlopot. Ez a póz segítséget nyújthat az emésztőszervi problémákban, továbbá javíthat a menstruációs zavarokon is. Ezt a pózt ne gyakorold, ha valamelyik szerved heveny gyulladásban van, de akkor sem, ha porckorong sérved van.

Viparíta karani (félgyertya állás)

jóga pózok
jóga pózok

A fordított testhelyzet jól hat az agyra, az érzékszervekre, de még az öregedési folyamatokat is csökkenti. A visszeres végtagokat pihenteti, nyugtatja. Stimulálja a veseműködést és segít a székrekedés leküzdésében. Csökkenti a fejfájást, az impotenciát, az aranyeret és jól hat a krónikus mandulagyulladásra, valamint a menstruációs problémákra is.

Sírsászana (fejenállás)

jóga pózok
jóga pózok

Ismét egy fordított testhelyzetről beszélünk, ami pihenteti a szívet és a keringési rendszert. Tehermentesíti a gerincoszlopot, de legfőképp az ágyéki szakaszt. Javítja a memóriát és az energiaáramlást, erősíti a tüdőt, a légzőrendszert. Spirituálisan növeli az érzelmek feletti kontrollt és az önbizalmat.

Halászana (ekeállás)

jóga pózok
jóga pózok

Javítja a nyak és a vállak merevségét, javítja a feji szervek keringését. Harmonizálja a pajzsmirigy működését, segít a cukorbetegségben és a kismedencei szervek gyógyulását is felgyorsítja. Csökkenti a szorongást és az álmatlanságot.

Szétu bandászana (hídállás)

jóga pózok
jóga pózok

Ha te is sokszor küzdesz nyaki és váll merevséggel ez a póz enyhülést hozhat. Csökkenti a nyak, váll és hátfájdalmakat. Megnyitja a mellkast, masszírozza a hasi szerveket, segíti az emésztést. Fokozza a nyak vérellátását, csökkenti a mentális betegségek tüneteit. Fogyókúrázóknak jó hír: ez a póz csökkenti a zsírpárnákat.

Bálászana (nyújtott babapóz)

jóga pózok
jóga pózok

Ez a jóga póz csodás stresszoldó hatású, így minden stressz által kiváltott betegségnél jól alkalmazható. Harmonizálja a vérnyomást, feltölti a szervezetet, masszírozza a hasi-kismedencei szerveket, nyújtja a vállakat és az egész gerincet. Ez a póz a gerincet hátrahajlító ászanák után javasolt.