Fehérje diéta – fogyókúrás módszerek

Fehérje diéta: Már biztosan te is hallottál a fehérje diétáról. Nem véletlenül, hiszen manapság ez az egyik legnépszerűbb fogyókúrás módszer. Egyszerű, gyors és hatékony! Lássuk, hogyan fogj hozzá! 😊

Miért jó a fehérje diéta?

fehérje diéta
fehérje diéta

A fehérjében gazdag táplálkozás gyorsítja a kalóriaégetést, erősíti az immunrendszert és hatékonyan elmulasztja az állandó éhségérzetet. Sokszor a fehérje hallatán a kigyúrt izomkolosszusok jutnak eszünkbe, pedig a fehérje diétánál erről szó sincs. A fehérje diéta alapja az, hogy lecsökkentjük a szénhidrát- és zsírmennyiséget, valamint fokozzuk a sovány húsok, tejtermékek, sajtok fogyasztását.

Milyen eredményre számíthatsz a fehérje diétával?

Energikusabbá válsz, a stresszt jobban tudod kezelni, hiszen kiegyensúlyozottabbá válsz, javul az állóképességed és úgy fogysz, hogy közben az izmaid nem esnek össze.

Hogyan működik a fehérje diéta?

fehérje diéta
fehérje diéta

Mivel a diéta ideje alatt lecsökkentjük a szénhidrátbevitelt, így a szervezet elsősorban a zsírraktárakból nyeri az energiát. Mivel a fehérjével izmainkat tápláljuk, így attól sem kell tartanunk, hogy izmaink eltűnnek. Ráadásul fehérje diéta mellett nem leszel fáradt, így nyugodtan folytathatod a sportolást is.

A fehérje hatása

A proteinek felgyorsítják az anyagcsere folyamatokat. Az emésztőrendszernek nagy munkába telik, mire a fehérjét lebontja, így lassabban ürül ki a gyomorból, aminek eredményeképp nem leszel fél óránként éhes. Ami még óriási előnye, hogy a fehérje diéta alatt egyáltalán nem kell éhezned!

Amire figyelj

Nagyon fontos, hogy megfelelően állítsd össze az étrended, hiszen a túlzott mértékű fehérjebevitel is okozhat kellemetlenségeket. Például fáradékonyságot, ingerlékenységet, székrekedést, pattanásokat.

Hogyan csináljuk?

fehérje diéta
fehérje diéta

Ne gondold, hogy ezentúl csak csirkét ehetsz salátával. Bátran fogyasszunk tojást, arra viszont ügyeljünk, hogy a sárgájából naponta csak kettőt szabad. Továbbá együnk halakat, tengeri élőlényeket is. A tojást is tudjuk variálni, hiszen kiváló rakott ételek, köretek, zabkása dúsításához, de akár tojáskrémet is csinálhatunk belőle.

Együnk túrót – fűszerezzük ízlés szerint -, joghurtot, sárgarépát, zellert. Ha halkonzervet vásárlunk válasszuk inkább a sós lében ázó tonhalat, olajos, paradicsomlében ázót ne. Készíthetünk halsalátát, de akár teljes kiőrlésű liszttel bekavarva a sütőbe is betehetjük. Húsok közül pedig együnk baromfit bőr nélkül, sertéscombot, sertéskarajt, marhacombot, vadhúsokat és belsőségeket is.

Figyelni kell a rostbevitelre is!

Ahhoz, hogy elkerüljük a székrekedést, valamint a bőr problémákat fontos, hogy minden étkezéshez együnk zöldséget és gyümölcsöt. Együnk almát, epret, cseresznyét, meggyet, körtét. De bélflóránk egészségének megőrzésére szedhetünk probiotikumot is.

Jó tudni a fehérje diétáról:

fehérje diéta
fehérje diéta

A diéta alatt legalább 1 literrel növeljük meg a folyadékbevitelünket. Ez lehet szénsavmentes ásványvíz, citromos víz, vagy gyógytea, természetesen ízesítés nélkül. Tehát ebben a diétában fontos a változatosság és az, hogy ne essünk túlzásba. A hétköznapi étrendben így néz ki a táplálkozás: 55-60% szénhidrát, 30%zsír és 15% fehérje. A fehérje diétánál ez az arány így változik: 45% szénhidrát, 25% zsír és 30% fehérje.

Fogyókúrás módszerek:

Diéta