Clean eating diéta lényege

Clean eating diéta: Valószínűleg te is hallottál már az úgynevezett Clean eating-ről, de talán még nem tudod, hogy mit jelent pontosan ez a fajta táplálkozás. A lényege az, hogy a különböző élelmiszerek közül mindig az egészségesebbet és a jobb minőségűt válaszd. Ide tartoznak például a zöldségek, gyümölcsök, a teljes kiőrlésű gabonák, valamint az egészséges fehérjék és zsírok. A Clean eating alapszabálya, hogy kerüld a nagy mennyiségű finomított cukrot, lisztet és a sót, továbbá az adalékanyagokat és ízfokozókat tartalmazó élelmiszereket. Te is szeretnél egészségesebben élni, csak nem tudod hogyan fogj hozzá? Íme néhány hasznos tipp a Clean eating elkezdéséhez! 😊

Zöldségek és gyümölcsök – Clean eating diéta 

clean eating diéta
clean eating diéta

Az emberek nagyrésze megfeledkezik a megfelelő mennyiségű gyümölcs és zöldség fogyasztásról. Pedig, ha egy kicsit odafigyelünk és többet eszünk belőlük akkor jelentősen csökken a krónikus betegségek – magas vérnyomás, rák, cukorbetegség- elhízás, szívbetegség – kialakulásának esélye. Természetesen itt sem mindegy hol vásárlunk. Próbáljuk meg elkerülni az agyonvegyszerezett fajtákat, válasszunk inkább ökológiai, vagy bio terményeket.

Clean eating diéta – Teljes kiőrlésű gabona

Még mind a mai napig hajlamosak vagyunk csak a fehér kenyeret enni, pedig számos új, reform pékárut találunk már a boltokban. A legjobb, ha teljes kiőrlésű lisztből készült termékeket fogyasztunk. A szakértők szerint a teljes kiőrlésű gabonák jó forrásai a tápanyagoknak és a fito-védő anyagoknak, melyek a legtöbb ember táplálkozásában hiányos mennyiségben találhatók. Ha elkezdünk erre figyelni és így táplálkozni javul az emésztésünk, energikusabbá válunk és még a fogyásunk is beindul. Fehér kenyér helyett vásárolj inkább tönköly, vagy rozskenyeret.

Clean eating diéta – egyél kevesebb húst

Egyre több kutatás azt bizonyítja, hogy a kevesebb húst fogyasztók sokkal egészségesebbek. Persze ez nem azt jelenti, hogy vegetáriánusnak kell lenni, de azért ne essünk túlzásba a húsfogyasztással. Válasszuk a soványhúsokat például szárnyasokat és halakat fogyasszunk inkább. A kevesebb húsfogyasztás csökkenti a vérnyomást és a szívbetegségek kialakulásának kockázatát. A megfelelő fehérjeforrást nem csak a húsokkal tudod biztosítani, hanem tojással, túróval, babbal és dióval is.

Vigyázz a feldolgozott élelmiszerekkel!

Clean eating diéta
Clean eating diéta

A túlzottan feldolgozott élelmiszerek kevés tápanyagot tartalmaznak, így szervezetünk nem sok mindent tud belőle felhasználni. Ha valamit a boltban vásárolsz mindig nézd meg az összetevőinek listáját. Ha túl sok adalékanyagot találsz benne, semmiképp se vedd meg.

Fogyassz kevesebb cukrot

A legtöbb ember túl sok cukrot fogyaszt. Ahhoz, hogy szervezeted egészségesen tartsd fontos, hogy figyelj a napi cukorbevitelre is. A cukrot próbáld meg természetes módon a szervezetedbe juttatni, azaz édességek helyett válaszd inkább a gyümölcsöt, vagy egy finom mézzel ízesített teát.

Clean eating diéta – Bánj óvatosan a sóval is!

A feldolgozott élelmiszerek nagy mennyiségben tartalmaznak hozzáadott cukrot és sót is. Ha túlzásba vitt a sófogyasztás magas vérnyomást és szív-és érrendszerei megbetegedést okozhat. És persze az sem mindegy milyen sót használsz otthon. Ételeidet ízesítsd Himalájai, vagy Parajdi sóval, tested garantáltan meghálálja, ráadásul az ételeid is finomabbak lesznek.

Főzz magadnak!

clean eating diéta
clean eating diéta

Te is sűrűn esel abba a hibába, hogy ételt rendelsz valahonnan? Ha teheted akkor ezt ne folytasd. A legjobb, legbiztosabb módja az egészséges táplálkozásnak az, ha otthon magadnak készíted el az ételeidet. Ha te vagy a szakács tudod, hogy mit tartalmaz a főztöd. A konyhákon sajnos hajlamosak túl zsírosan főzni, vagy akár ízfokozókat használni. Ha eddig túl sűrűn rendeltél most ritkíts ezen a szokásodon.

Igyál sok folyadékot!

clean eating diéta
clean eating diéta

Ezt sokszor halljuk a tévében, rádióban, sőt az újságokban is olvassuk. Nem véletlen, hiszen ahhoz, hogy a szervezetünk megfelelően működjön szüksége van a minőségi és megfelelő mennyiségű folyadékra. fogyassz mindennap legalább 2-3 litert, vagy akár nagy melegben 4 litert is. Válaszd a  szénsavmentes ásványvizet és a gyógyteákat, hiszen a cukrozott üdítők szintén nem tesznek jót a testünknek.

Dinetta