Candida diéta lényege

A candida diéta lényege: A candida diéta nem szól másról, mint az emésztés helyreállításáról, az étrendi kiegyensúlyozatlanság megszüntetéséről.

A candida diéta lényege

A candida diéta legfontosabb alapelve, hogy a gombák létéhez és szaporodásához szükséges glükózt (szőlőcukrot ) száműzzük az étrendünkből. Ha elhagyjuk a magas cukortartalmú élelmiszereket vagy erőteljesen csökkentjük azok fogyasztását, jelentős mértékben le fog csökkenni a gombák szaporodási mértéke.

A candida diétában mit kell kerülnünk?

A candida diétában legfontosabb, hogy a cukrot, mint a candida gomba fő energiaforrását kerüljük. Különösen a tejcukrot (a laktózt). A gombákat szintén nélkülözni kell, mert azok táplálják a bélben élő társaikat. A többnapos ételek fogyasztása csak olaj a tűzre. Tilos! Felejtsük el őket candida diétában!

A dohánytermékek szintén tiltólistásak. Az alkoholtartalmú italok (bor, sör, pezsgő) fogyasztása szintén elnapolandó. Az ecetsavas erjesztéssel készített élelmiszerek fogyasztása sem kedvez a candida diétának. Ezek: ecet, mustár, kovászos uborka, kefír. A bennük található élesztőgombák ugyanis irritálják a fertőzött szervezetet.

További tiltólistás élelmiszerek a candida diétában: minden élesztőtartalmú élelmiszer (kenyér, péksütemény, kelt tészták), cukor, méz vagy abból készült ételek, aszalt és kandírozott gyümölcsök, magas cukortartalmú gyümölcsök (szilva, szőlő, datolya, füge, banán, dinnye) illetve gyümölcskészítmények (gyümölcslevek, üdítőitalok), tej – és gombakultúrával készült tejtermékek, konzervek, levesporok, félkész termékek.

Candida diétában mit lehet enni?

A candida diéta közelről sem olyan ijesztő, mint ami a közhiedelemben él. Kis odafigyeléssel egészségünket remekül karban tudjuk vele tartani. Hisz ki kedveli a candida tüneteit, a puffadást, rossz közérzetet és sorolhatnánk. Érdemes tenni egy próbát a candida diétával, ha valakit kínoznak a candida tünetei.

És akkor a lényeg, hogy mit is szabad fogyasztani a candida diéta során.

Bátran fogyasszunk halat és halolajat, fokhagymát, vöröshagymát, olivabogyót. Nyers savanyú káposzta kimondottan jót tesz, mert jelentős D vitamin forrás, ami gátolja gombák szaporodását.

candida diéta
candida diéta

Telített zsiradékok helyett válasszunk a telítetlen zsiradékokat, mint a busa, lazac vagy makréla.

A candida fertőzés megszüntetésében vagy a candida fertőzés megelőzésében nagy szerepet játszanak a friss zöldségek (spenót, tök, petrezselyem.) Ezek antibiotikus hatásúak és  gyulladáscsökkentőek.

Candida diétában használható fűszerek:

  • sáfrány
  • rozmaring
  • gyömbér
  • kömény
  • bazsalikom
  • kurkuma
  • koriander
  • római kömény

Candida diétában javasolt élelmiszerek

A Candida diétában javasolt élelmiszerek közé tartozik a zab, köles, rozs, búza, árpa, hajdina, barnarizs, a natúr müzli. A candida diétába preferált gabonakészítmények a kovásszal készült félbarna vagy barna kenyér, Hamlet, Abonett, teljes kiőrlésű lisztből készült tészták és a durumtészta. A candida diéta megengedi a friss, alacsony szénhidráttartalmú gyümölcsök (alma, málna, ribizli, szeder, szilva, narancs) fogyasztását. Bátran fogyasszunk tojást! A diófélék, olajos magvak: csonthéjas mogyoró, lenmag, mandula, szezámmag, napraforgómag, tökmag, dió fogyasztása szintén megengedett. Húsfélék közül lehetőleg mindig frisset és fehér húsokat vásároljunk (hal, csirke, pulyka). Az ízesítetlen natúr joghurt jót tesz a candida diétának. Sajtok közül ezeket vásároljuk: gomolyatúró, Óvári, Anikó, Pannónia, Feta, Edami.

A fenti candida diéta betartásával 6-8 hét alatt a candida fertőzés miatt kialakult tünetek megszüntethetőek.