Mit ehetek candida diétában?

mit ehetek candida diétában
mit ehetek candida diétában

Mit ehetek candida diétában? – teszik fel sokan a kérdést, aki megelégelték a candidiázis tüneteit, és a candida diétát ki szeretnék próbálni a tünetek enyhítésének érdekében.

Mit ehetek candida diétában? És mit nem?

Tilos a diéta alatt az alábbiakat fogyasztani: édességek,  élesztő, szárított gyümölcs, élesztővel készült termékek és ételek, fehér kenyér, péksütemények, kelt tészták, zsemle, kifli, tejföl, trapista sajt, ketchup, majonéz, mustár, ecet, kovászos uborka, készen kapható salátaöntetek és mártások, szójaszószok, gomba, sör, bor, pezsgő, gyümölcslevek, dohánytermékek, magas  cukortartalmú gyümölcsök (szőlő, datolya, füge, banán).

Szigorú candida diéta esetén (az első 2-3 hétben) tiltott, de a későbbi szakaszban már fogyasztható: könnyű, nem gombás érleléssel készült sajtfélék, kecskesajt, kecsketej, tej, bab, borsó, kukorica; barack, szőlő (mérsékelt mennyiségben), alma, körte, avokádó, cseresznye, narancs, citrom, grapefruit

Candida diétában ehetünk: bármilyen sovány hús, halak, kagyló- és rákfélék, hajdina, árpa, korpatermékek, köles, lencse, zab, zabtermékek, hidegen sajtolt olajak, tojás, élőflórás natúr joghurt, élőflórás natúr ivójoghurt, juhtúró, padlizsán, patisszon, cukkini, tök, brokkoli, karfiol, spárga, uborka, spenót, paradicsom, paprika, retek, fejes saláta, vöröshagyma, fokhagyma, sárgarépa, fehérrépa, petrezselyem, zeller, gyömbér, burgonya, fehér- és vörös káposzta, kelbimbó, cékla, rozmaring, sáfrány, kurkuma, tárkony, bazsalikom, római kömény, curry, koriander, ananász, dió, tökmag, szezámmag, kávé, ásványvíz, teák.

mit ehetek candida diétában?
mit ehetek candida diétában?

Nagyon fontos a candida diétában, hogy törekedjünk a természetes alapanyagok felhasználására.

Immunrendszerünk így fog jól működni. Ha túl sok adalékanyag, tartósítószer, állományjavító kerül szervezetünkbe, azok lerontják az emésztőrendszerünk állapotát. Ezért ne használjunk a candida diétában (sem): konzerveket, levesporokat, mártásporokat, pácolt készítményeket, tartósított élelmiszereket, margarinokat és finomított olajokat.

Tejtermékek közül a candida diétába a natúr joghurt és a túró illeszthető be. Akár friss idény gyümölccsel vagy fagyasztott gyümölccsel variálva is el lehet készíteni változatosabbá téve ezzel az étkezéseket.

Zsíradékok közül a candida diétához a kacsazsír, a libazsír, a sertészsír és a vaj, salátákhoz olivaolaj, lenmagolaj ajánlatos. Napi zsiradékfelvétel max. 7 dkg legyen! TILOS a bő zsiradékban sütés: felejtsük el a rántott húst, a bundás kenyeret és egyéb rántott ételeket!

Helyette grillezzünk, használjuk a római tálat vagy egyéb pároló edényeket! Sült krumpli helyett, fogyasszunk tepsiben sült burgonyát!

Gabonák közül a candida diéta a teljes kiőrlésű lisztből készült kenyereket javasolja.

Zöldségfélék a candida diétában: naponta legalább három étkezésben szerepeljen valamiféle zöldség (párolt, főtt, sütött vagy nyers formában). Lényeg, hogy ne unjuk meg! 😉 Fontos, hogy az elfogyasztott zöldség minél több színű legyen!

Zöldségek a candida diétában:

  • burgonya
  • brokkoli
  • cékla
  • fejes saláta
  • vörös- és fokhagyma
  • karfiol
  • kelbimbó
  • káposztafélék
  • padlizsán
  • paradicsom
  • petrezselyem
  • retek
  • spenót
  • sárgarépa
  • tök
  • uborka
  • zeller
  • zöldpaprika
  • zöldborsó
  • zöldbab

Lényeg, hogy mindig az idénynek és az adott égövnek megfelelő zöldséget fogyasszunk! A primőröket felejtsük el! A mirelitek ugyanakkor bátran fogyaszthatók!

A candida diéta során tulajdonképpen a gazdaszervezet küzd meg a gombák hadseregével. A csatát könnyebben megnyerjük, ha sok napfény ér bennünket, sokat vagyunk a friss levegőn, sokat mozgunk és jókedéllyel tesszük mindezt! 😉

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here