Szőlőcukor hatása – fontos energiaforrás

Szőlőcukor hatása: A szőlőcukor vagy más néven glükóz egy természetben előforduló egyszerű szénhidrát. Az egyik legjobb energiaforrás a szervezetünk számára. De lássuk mire jó még!

Szőlőcukor hatása – azonnal felszívódik

A szőlőcukor, mivel egy egyszerű szénhidrát, szinte azonnal felszívódik és hasznosul a szervezetben. A sejtek legfontosabb tápanyaga, valamint vérünk nélkülözhetetlen alkotórésze.

Szőlőcukor hatása – nélkülözhetetlen az élethez

szőlőcukor hatása
szőlőcukor hatása

Alapvető életfolyamatainkhoz; a mozgáshoz és a növekedéshez izommunka szükséges, ez pedig nem működhet megfelelő energiaforrás nélkül. A szőlőcukrot, miután a vérbe jut, a sejtek elégetik, így energia szabadul fel. Ez a felszabadult energia biztosítja a testmozgások és a testben lezajló kémiai folyamatok energiaszükségletét.

Szőlőcukor hatása – alacsony vércukorszint

A nagyon alacsony vércukorszint az úgynevezett hipoglikémia jól kezelhető vele. Ennél az állapotnál a legfontosabb a normál vércukorszint visszaállítása. Ez leggyorsabban szőlőcukor segítségével oldható meg. Mivel hatása azonban nem tart sokáig, fontos, hogy utána mindig együnk valamilyen alacsonyabb glikémiás indexű ételt, ami lassabban szívódik fel.  Így megakadályozható a vércukorszint újbóli gyors lecsökkenése.

Szőlőcukor hatása – sport

szőlőcukor hatása
szőlőcukor hatása

A szőlőcukor fokozza az állóképességet és kitolja a fáradtságot, így nagyobb intenzitással lehet végezni az edzést.  Edzés előtt, de edzés után is jót tesz. Az állóképességi sportolóknál is hasznos a fogyasztása, hiszen ezzel növelik teljesítményüket.

Szőlőcukor hatása, fogyasztása

Egy normál testsúlyú felnőtt szervezete kb 120 g tiszta glükózt képes azonnal tökéletesen felhasználni. Ez azt jelenti, hogy ha nem sportolunk rendszeresen, vagy nem mozgunk intenzíven, ennél nagyobb mennyiséget semmiképp se fogyasszunk, hiszen testünk valószínűleg zsírként raktározza el.

Szőlőcukor hatása az agyra

szőlőcukor hatása
szőlőcukor hatása

Mindenki tudja, hogy fáradtan, megfelelő energia nélkül nehéz elvégezni a feladatainkat. Az energiahiány kihat gondolkodásunkra, agyunkra is. Ha nincs megfelelő mennyiség, akkor lehangoltak és dekoncentráltak vagyunk. Az agyunk számára az egyedüli energiaforrás a szőlőcukor. Ha megfelelő mennyiség áll a rendelkezésére, akkor alszunk nyugodtan és akkor tudunk jól gondolkodni. Emellett segíti a tanulási és emlékezési folyamatokat is, és csökkenti az érzelmi ingadozást, emiatt javul a kedélyállapot. Felnőtt emberekben a központi idegrendszer használja fel a bevitt szőlőcukor mintegy 40%-át.

A szőlőcukor túlzott fogyasztása

Természetesen túlzásba nem szabad esni a szőlőcukor fogyasztásával, hiszen komoly egészségügyi problémákat okozhat. Ha többet fogyasztunk belőle, mint amennyit elhasználunk, nagyban növeljük a hízásra való esélyeinket. De emellett inzulinrezisztenciához is vezethet, amitől állandóan fáradtak és levertek leszünk, valamint sebezhetővé válunk további betegségekkel szemben is.

Mire figyeljünk a vásárlásnál?

Mielőtt elkezdenénk szedni, alkalmazni kérjük ki orvosunk véleményét. Ha engedélyezi a használatát, akkor pedig menjünk be a helyi szakboltokba és kérjük ki az eladó segítségét. Ők tudnak javasolni termékeket, és el tudják mondani, melyik miért jó és mire alkalmas.

További cikkek hasonló témakörben:

szőlőcukor