Hatha jóga hatásai – ép testben ép lélek

0
127
hatha jóga hatásai
hatha jóga hatásai

Hatha jóga hatásai: Számos jóga stílus közül választhatunk, ha szeretnénk testünket és lelkünket harmonizálni. Mi most a Hatha jógát vesszük górcső alá. Lássuk hogyan hat ránk! 😊

Hatha jóga célja

Elsődleges célja az, hogy egyensúlyt és harmóniát teremtsen. A Hatha jóga úgy működik, hogy a gyakorlatok által egységet alakít ki fizikai, érzelmi, mentális és spirituális síkon is. Az egység csak úgy érhető el, ha minden síkon rend és nyugalom honol.

Hatha jóga hatásai

hatha jóga hatásai
hatha jóga hatásai

A gyakorlatai vérbőséget okoznak, csökkentik a szervezetben levő gyulladásokat, átmozgatják a szöveteket és segítik az öngyógyulási folyamatokat. Továbbá csökkenti a vérnyomást, rugalmasan tartják az érfalakat, amivel megelőzik az érelmeszesedést és a káros lerakódásokat is tisztítják. De stimulálják a nyirokkeringést is.

Hatha jóga hatásai – folyamatos nyújtás

A Hatha jóga gyakorlatokban rengeteg a nyújtás, ami stimulálja a nyirokereket és az ízületi panaszokra is gyógyírt jelenthet, hiszen dúsítja az ízületi folyadékot.

Hatha jóga hatásai – kollagén egyensúly

A Hatha jóga segíti fenntartani a szövetek kollagén egyensúlyát, átmozgatja a szalagokat. Bár nagy izmokat nem épít, de aki rendszeresen űzi ezt a jógafajtát mindenképp tónusosabb és szebb lesz testfelépítése.

Hatha jóga hatásai – Stimulálja az agyműködést

hatha jóga hatásai
hatha jóga hatásai

Mind a légző mind a fizikai gyakorlatain keresztül hat az agyra. Segíti a tudatos gondolkodást, javítja a memóriát, a koncentrációs képességet, a test-tudatot. Tanulmányok szerint már mindössze 20 perc Hatha jóga gyakorlás után javul az agyműködés.

Hatha jóga hatásai – könnyebb stressz kezelés

Kortól, nemtől függetlenül szint bárki csinálhatja, terápiás hatású, segít a depresszió és a szorongás leküzdésében is. A jóga gyakorlása csökkenti azoknak a proteineknek a működését, amelyek gyulladást okozhatnak a szervezetben.

Hatha jóga hatásai – rugalmasabb test

hatha jóga hatásai
hatha jóga hatásai

A merev izomzat rugalmasabbá válik, elkezdenek elmúlni az izomfájdalmak és ízületi fájdalmak. Így sokkal könnyebbé és örömtelibbé válnak hétköznapjaink is.

Növeli a tüdőkapacitást

A különleges és erőteljes légzéstechnikája által növeli a tüdőkapacitást, ami által sokkal több és jobb minőségű oxigént tud szállítani a vér. Jobban és könnyebben frissül a test és a szövetek.

Csökkenti a nyakfájást

Rendszeres gyakorlása által csökkennek a krónikus váll és nyaki fájdalmak. A tanulmányok szerint négy hét folyamatos jógázás után már nagyon jó eredmények érhetők el.

Erősíti a csontozatot

Kutatások szerint a Hatha jóga gyakorlása erősíti a csontokat. A rendszeres jógázók csontsűrűsége nő, így megelőzhető a csontritkulás és a gyakori csonttörés.

Csökkenti a szív-és érrendszeri betegségeket

A gyakorlatai által csökken a keringési és a szívbetegségek kialakulásának kockázata. De a vércukorszintet is segíti harmonizálni, valamint csökkenti a káros koleszterinszintet.

Méregtelenít

Gyorsítja az anyagcserét és elősegíti a test méregtelenítését is. A toxikus anyagok a nyirokkeringés stimulálása során tisztulnak a szervezetből.

Megfelelő tartás

A Hatha jógával elsajátítható a helyes testtartás. A kíméletes, de alapos gyakorlatok során erősödnek a hát és a has izmai is, ezzel kiegyenesedik a hát és nem lesz görnyedt a tartásunk, ami később gerincproblémákhoz is vezethet.

További egészségmegőrző tippek:

Jóga

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here