Chia mag hatása – az aprócska szuper-élelmiszer

Chia mag hatása: Manapság egyre népszerűbb a diétázók, fogyókúrázók és az egészséges életmódot követők körében a chia mag. Mi utánajártunk miért érdemelte ki ez az aprócska mag a szuperélelmiszer ,,címet”.

Mi is az a chia mag?

chia mag hatása
chia mag hatása

A chia mag az azték zsálya magja. Közép-és Dél-Mexikóban valamint Guatemalában őshonos, virágzó növényfaj. Az azték zsálya magja napjainkban egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Nem véletlenül, hiszen kiváló antioxidáns forrás, illetve fehérjében is gazdag. Nagy mennyiségű vizet képes megkötni, ezáltal közkedvelt élelmiszere a diétázóknak, ugyanis sokáig telítettségérzést okoz.

Chia mag hatása – Védi a szív egészségét

Vizsgálatok kimutatták, hogy a chia mag javítja a vérnyomást és emeli a jó koleszterinszintet, miközben a rossz koleszterinszintet csökkenti. Ezáltal védi a szívet és az ereket is a különböző lerakódásoktól, ami későbbiekben szív-és érrendszeri problémákhoz vezet. De tartalmaz omega-3 zsírsavat is, mely csökkenti a szervezet gyulladását, a depressziót, a szívbetegségek, valamint bizonyos ráktípusok kialakulásának esélyét is.

Az immunerősítő chia mag

chia mag hatása
chia mag hatása

A chia mag kiváló vitamin- és ásványi-anyag forrás. Körülbelül 30 gramm chia mag tartalmaz 4 gramm fehérjét, 9 gramm zsírt – ebből 5 gramm omega-3 zsírsav – továbbá a napi kalcium bevitel 18%-át, a mangán és magnézium 30%-át és a foszfor 27%-át tartalmazza. Ezek az értékes összetevők mind hozzájárulnak ahhoz, hogy immunrendszerünk jól működjön. A chia mag fogyasztása fontos szerepet tölt be a vörösvérsejt termelődésben, az enzim szintézisben és a szív-és érrendszer egészséges működésében is.

A chia mag kiváló antioxidáns

chia mag hatása
chia mag hatása

A chia mag tartalmaz ferulinsavat, kávésavat valamint kvercetint is. Ezek mind-mind antioxidánsok, melyek hozzájárulnak a szív-és érrendszeri, az öregkori betegségek megakadályozásában. Emellett az öregedési folyamatokat is lassítják, és megakadályozzák a szabad gyökök szaporodását a szervezetben.

Egészséges, ragyogó bőr a chia mag segítségével

Magas omega zsírsav tartalmának köszönhetően, azoknak is javasolják a fogyasztását, akik haj- vagy bőrproblémákkal küzdenek. Az omega-3 zsírsavak normalizálják a bőr szaruképződését, és javítják a bőr sejtjei közötti összetartást. A hajat fényessé és egészségessé varázsolja, a körmöket pedig erősíti.

Chia mag a fogyókúrázók kedvence

chia mag hatása
chia mag hatása

Aki fogyasztott már chia magot tudja, hogy joghurtba vagy valamilyen nedves anyagba keverve, egy idő után a magok körül zselé réteg jelenik meg. Ennek köszönhetően fogyasztása után teltségérzetet ad és hosszú órákra szünteti meg az éhségérzetet. Ezért a chia mag a fogyókúrázók egyik legközkedveltebb étele. Ráadásul kalória is alig van benne és elkészítését kedvünkre variálhatjuk. Ehetjük müzlivel, joghurttal, tejjel, de akár kefirrel is.

Egyensúlyban tartja a vércukorszintet is a chia mag

chia mag hatása
chia mag hatása

A vércukor szintünk étkezések után megugrik, különösen akkor, ha magas keményítő- vagy szénhidráttartalmú ételt fogyasztottunk. A vércukorszint nagy kilengése, hullámzása fáradtságot, rossz közérzetet eredményez, de kedvez a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának is. Ha étkezéseink mellé chia magot fogyasztunk megszűnik a nagyfokú vércukorszint ingadozás, hiszen a zselés chia magok lassítják a szénhidrátok cukorrá alakulását.

Sportteljesítmény növelő

chia mag hatása
chia mag hatása

A chia mag fogyasztásával növelhetjük állóképességünket. A növény fehérje – és vitamintartalmának köszönhetően kiváló természetes táplálékkiegészítő sportolóknak, testépítőknek.

További cikkek betegségek megelőzése témakörben:

azték zsálya