A léleknek a napozás klassz kikapcsolódás, ám a bőrünknek nem feltétlen az. Éppen ezért KÖTELEZŐ a napozás utáni testápolás. A bőrünk napozás előtt és után is feltétlenül igényli a védelmet! Napozás során nemcsak a leégés, hanem a bőr kiszáradása és rugalmatlanná válása is fenyeget. Ezt a hatást az izzadság, a klór és a sósvíz jelenléte csak tovább fokozza.

leeges

 

Napozás előtt:

Ne feledd napozás előtt megfelelő faktorszámú naptejjel bekenni a bőröd! Így nemcsak a leégéstől véded meg, hanem egyúttal egy esetleges bőrrák kockázatát is lecsökkented, hogy a kialakuló ráncok megelőzéséről ne is beszéljünk!

5 testápolási tipp napozás után:

1. Tusolj le langyos vízben!

Legjobb a tusolással kezdeni, hisz a bőrt meg kell tisztítani a megtapadt homoktól, krémmaradványoktól, sótól és a klóros víztől. A legideálisabb a langyos hőmérséklet és valamilyen enyhe tusfürdő vagy valamilyen speciális napozás utáni készítmény.  A hideg víz, az amúgy is kikészült bőrt és keringést csak tovább sokkolná. Óvatosan itasd fel a bőrödről a vizet, mert az erős dörzsöléstől ráncosabbá válhat. A peeling-et most felejtsd el!

borapolas

 

2. Pótold a nedvességet!

Mivel a nap bőrünket kiszárítja, egy kiadós napozás után bőrünk a leginkább nedvesség utánpótlásra vágyik! A legideálisabbak a napozás utáni készítmények, melyek adalékanyagoktól mentesek, így nem irritálják feleslegesen az amúgy is kifáradt bőrt. De figyelem: a több nem feltétlen jelent többet. Vékonyan vidd fel ezeket a készítményeket a bőrödre, hogy az lélegezni tudjon alatta.

napozas utani borapolas

 

3. Figyelj a hajadra is!

Ahogyan a bőrünk, úgy a hajunk is igényli a napozás utáni extra figyelmet. A sós tengervíztől, szárazzá és rugalmatlanná válik. Első lépés az alapos öblítés langyos vízben, mely eltávolítja az izzadtságot, a só- és esetleges klórmaradványokat, majd használj valamilyen kímélő sampont, mely nem veszi túlzottan igénybe a hajad, végül egy napozás utáni hajbalzsamot, mely gondoskodik a nedvesség pótlásáról.

hajmosas

4. Pótold a nedvességet belül is!

A napozás utáni hidratálást ne csak kívülről, belülről is végezzük el! Méghozzá sok folyadék fogyasztásával, ez lehet ásványvíz vagy zöldtea. De éppen ilyen jó, ha magas víztartalmú gyümölcsöt vagy zöldséget fogyasztunk, mint pld. görögdinnyét vagy éppen uborkát. Egészségesek és felfrissítenek a nagy hőségben!

gorogdinnye

 

5. Ha sikerült leégni is....

Leégés esetén a házipraktikák is segíthetnek. A natúr joghurt, túró  vagy tejföl hűsíti a bőrünket és egyúttal pótolja a nedvességet is. De a legjobb módszer a megelőzés! Használj mindig napozás előtt naptejet vagy a déli órákban feküdj árnyékos, félárnyékos helyre!

leeges ellen