Tükörbe nézünk és azt érezzük eljárt felettünk az idő? Petyhüdt a bőrünk és a bőrünket okoljuk. Pedig nem! A kötőszövet. Őt hanyagoltuk el. A kötőszöveti kollagén biztosítja ugyanis a bőr feszességét és simaságát. Ha sikerül a kollagént újra felépíteni, nyert ügyünk van. Bőrünk vissza fogja nyerni fiatalos szépségét. Ez eltarthat pár hétig, na de nem megéri?

 

szep bor

 

Térjünk rá akkor a titkokra! ;-)

1. titok: Ha a szervezetben nincs elég aminosav a fontos szervműködésekhez, a kötőszövet hamar elöregszik.

A nap folyamán állandóan igénybe vesszük, bármit is csinálunk. Így ez az óriási ellenálló képességű, erős proteinmolekulákból és rostokból épült hálózat az évek során fokozatosan nyúlik és gyengül.

A másik nagy probléma abból ered, hogy a kollagén nemcsak a kötőszövetünket támogatja, hanem proteintartalékunk 25%-át is kiteszi. Vagyis ha a szervezetben hiány lép fel aminosavakból, a szervezet könyörtelenül kivonja a fehérjét saját kötőszövetéből. Nesze neked bőrrugalmasság!

2. titok: Légy a fibroblasztok segítségére a kötőszövet éjszakai felépítésében! Aminosavakat, C-vitamint és cinket igényelnek.

Na ez meg mi? A fibroblasztok a kötőszövetképző sejtek. Kedvencük a prolin és a lizin. Nekik olyanok, mint nekünk a töltött káposzta vagy a rántott hús. A proteinmolekulává kapcsolják össze őket és ezekből keletkeznek a hosszú rostok, melyek a kötél szálaihoz hasonlóan spirálmenetben egymásba csavarodnak, ezt pedig a rostok a nyúlékony ám szinte elszakíthatatlan kollagénhez szövik. (Ehhez azonban kell sok prolin és lizin.) Aki úgy érzi gyorsan öregszik, általában aminosavhiányban szenved. Mondhatnánk leegyszerűsítve együnk sok fehérjét. Igen ám, de ez nem elég. A fehérjének le kell bomlania ugyanis aminosavakra. Ez komoly meló, amit a gyomor és a belek végeznek el. Nekik kell besegíteni egy kis higított almaecettel vagy egy fél citrom levével.

A tanács tehát így hangzik: fehérjedús étkezésünk előtt igyunk meg egy evőkanálnyi almaecetet vagy citromlevet!

90 perc múlva megindul az aminosavak áramlata a testszövetbe, különösen a kötőszövetet alkotó sejtekbe! Amit ugye szeretnénk. Már másnap kipihentebbnek fog tűnni bőrünk.

Na és a C-vitamin és a cink? Az minek?

Ők a szállítmányozók. Ők „hurcolják” a kollagénépítő manócskákat. Sok cink található az osztrigában, májban, tojássárgájában, a vörös húsokban, a homárban, valamint a gabonákban, pld. búzában rozsban, árpában, zabban.

Tehát fehérje + C-vitamin + cink = fitten tartott kötőszövet  ;-)

 

3. titok: A cellulitis tünetei a kötőszövet erősítésével csökkenthetők.

Ha cellulitis jelei mutatkoznak a bőrön, TILOS a fogyókúra. Először kötőszövet erősítés (lásd fent), utána jöhet a testzsír lebontás.

A cellulitis nem bőr probléma, hanem kötőszöveti gond!

Masszírozhatjuk, kenhetjük csodakrémekkel naphosszat a problémás felületet, ez csak a pénztárcánkon fog megmutatkozni! L

 

szep lab

 

4. titok: A dohányosoknak magas a C-vitamin szükségletük.

Naponta kell friss gyümölcsöt enniük vagy rosszabb esetben C vitamint szedniük. (A legjobb tanácsot persze ismerjük mindannyian.. a leszokás. De ezt most hagyjuk, mindenkinek magának kell tudnia, hogy …  és itt nem is folytatom. J)

Minden szál cigaretta 25 milligramm C vitamint von el a szervezettől azért, hogy semlegesíteni tudja a nikotin, a kátrány és a szén-dioxid méreganyagát. A cigaretta tiszta méreg. Nagyon fontos ezért a sok-sok C-vitamin. Reggelire gyümölcssalátával célszerű indítani a napot.

A titkokat hamarosan folytatjuk! ;-)