Igen, erre vágyunk mindannyian, egy bizonyos kor után.

Dr. Michelle Copeland, a Harvardon végzett nagy tekintélyű plasztikai sebész és egyetemi tanár szerint azonban plasztikai beavatkozások nélkül is csodákat lehet elérni bőrünk minőségének terén. Véleménye szerint mindössze néhány alapismerettel rendelkeznünk kell és pár alapvető életmód szabályokat és ápolási tanácsot kell betartanunk.

 

Bőrünk felépítése:

Ahogyan autónkat is ápoljuk kívül és belül, éppúgy kell bőrünkre is tekintettel lennünk.

A bőr ugyanis két rétegből áll: az epidermiszből (amit látunk) és alatta a dermiszből vagy irhából. E két réteget pedig a kötőszövet „köti össze”. A kollagén, az elasztin és a hialuronsav (a fiatalos, szilárd hámszövet három fő alkotóeleme) az irhában termelődik. A napfénytől és a szennyezéstől kezdve egy stresszes munkanapig minden, ezek valamelyikének lebomlásához vezetnek. Persze megvan a módja az újratermelésüknek, de mint mindig, jobb megelőzni a bajt, mint helyrehozni a károkat. Ha sikerül elejét venni a kolagén, az elsztin és a hialuronsav kimerülésének, már nem is vagyunk olyan messze álmaink bőrétől.

 

borapolasi_tanacsok

 

A bőrgyár:

Ahogy az irha az új hámsejteket gyártja, a már meglévőket egyre feljebb és feljebb tolja. Ezekből lesz az epidermisz, majd a bőr legfelső rétege, amely egy egészséges bőr esetében egyenletesen és láthatatlanul lehámlik. Az irhát a véráram táplálja, ami azt jelenti hogy az elfogyasztott ételek közvetlenül befolyásolják azt a munkát, amit az irha képes elvégezni a szép, kövér, szilárd rostok megalkotása érdekében. Ebből tehát kiderült, hogy az elfogyasztott ételek nemcsak csípőnk vonalára, hanem bőrünk megjelenésére is erőteljes hatást gyakorol.

 

Fenékig!

Napi 6-8 pohár víz szükséges ahhoz, hogy  szervezetünkből kimosódjanak a salakanyagok és egyéb mellékermékek, amik szintén meghatározzák bőrünk rugalmasságnak és hidratáltságának fokát.

 

Na, mozogj már!

A rendszeres testmozgás szintén döntő fontosságú. Szakemberek a heti kétszeri, egyenként minimum harmincperces kardioedzést és erősítést ajánlják. A testmozgással ugyanis a kortizol, a stressz hormonszintja csökken, ami által szervezetünk más dolgokra is tud már koncentrálni, például a kollagén rostok építésére.

 

Külsőleg

A bőr felső rétegébe (az epidermiszbe) azonban nem jut el a véráramlás, ezért mindenképpen szükséges azt nekünk karbantartanunk. Az egyik legfontosabb feladat a hámlasztás. A bőr felső rétegeinek laza ledörzsölése által megszabadulunk az elhalt hámsejtektől, ami által a felkent krém sokkal jobb hatékonysággal szívódik bele a bőrbe. A hámlás pedig egyben jelzés a bőr részére, hogy termeljen új, friss, egészséges hámsejteket. A régi sejtekre már nincs szükség, kicserélésükkel a bőr nemcsak szebb, hanem ellenállóbb is lesz.

 

Dr. Michelle Copeland: Lehetsz még szebb! Bőrszépítés nyolc hét alatt című könyve az Animus Kiadó gondozásában jelent meg.