Testünk kb. 70 000 milliárd, azaz 70 billió sejtből áll. Mialatt ezt a mondatot olvassa, 100.000 sejtje pusztult el, de helyette osztódással ugyanannyi keletkezett is. Az új sejtekben már azonnal megtalálható energetikai ismertetőjegyünk tartalma és minősége.

Ha gondolatainkban öregnek tartjuk magunkat, valamennyi új sejt ezt a jelzést fogja fel, ha viszont fiatalnak érezzük magunkat, az új sejtekbe ez a program kerül. 1 év alatt csaknem valamennyi sejtünk megújul. Ha akarjuk, elérhetjük, hogy ennyi idő alatt szervezetünk egészen megújult sejttudattal teljesen újjászülessen.

negyvenes no

Sőt! Mindenkiben naponta többször kialakul egy rákos folyamat, azonban ha immunrendszerünk tökéletesen működik, felismeri szervezetünkben a káros sejteket, kijavítja és megújítja anélkül, hogy ebből valamit is észrevennénk.

Öregedésünk már születésünk pillanatában megkezdődik. Nagyjából középkorúan kezdjük negatívan megélni az öregedés folyamatát, amikor képességeink lassan hanyatlani kezdenek. Ez a folyamat azonban lassítható kellő tudatossággal.

Először is tudatosítani kell az öregedés okait, hogy célirányosan be tudjuk avatkozni a folyamatba.

Az öregedés lehetséges okai:

  • Genetikai örökség
  • A telomer (a kromoszóma vége) megrövidülése
  • Szabad gyökök
  • A hormontermelés csökkentése
  • Az egészségtudatosság hiánya
  • Helytelen táplálkozás
  • Túlsavasodás, ásványi sók csökkenése a szervezetben
  • Kiszáradás (a szervezet folyadékhiányos állapota)
  • Hiperglikémia (a normálisnál magasabb vércukorszint)
  • Érelmeszesedés
  • Dohányzás
  • Meggyengült immunrendszer
  • Mozgásszegény életmód
  • A lelki egészség hiánya
  • Magas koleszterintszint
  • Magas vérnyomás
  • Nyomasztó múltbeli emlékek
  • Diszharmónikus kapcsolatok
  • Magány
  • Unalom
  • Negatív, pesszimista életszemlélet

Az öregedés előbb felsorolt okozói ellen mindannyian tehetünk valamit, legyen ez helyes táplálkozás, táplálékkiegészítők szedése, testmozgás vagy gondolkodásmódunk megváltoztatása.

Mindenki saját maga felelős azért, hogy milyen hosszú élet jut számára. Éppen ezért azonnal meg kell változtatnunk rossz szokásainkat, melyek ronthatják életkilátásainkat: szokjunk le a dohányzásról, mozogjunk többet, változtassuk meg étkezési szokásainkat, s mindenekelőtt optimistán gondolkodjunk.

Nagyon fontos, hogy tisztában legyünk azzal, mi magunk döntünk életkorunkról és egészségi állapotunkról, mi magunk, nem a személyi edzőnk és nem a kezelő orvosunk.