Frissülj fel az alábbi energetizáló tippek segítségével, hogy ne legyenek szenvedéssel teliek az őszi, borongósabb napok.

Ahogy hűvösebbre, borongósabbra fordul az idő, úgy fogynak el szervezetünk tartalékai. Egyre inkább fáradtabbá, kimerültebbé válunk, így sokszor kalandozik el gondolatunk a puha ágy irányába. Hogy ne nyomjon el egyből az álom, próbáld ki az alábbi tippeket, hogy legalább a munkahelyi teljesítményeden ne látszódjon az évszakváltás kellemetlen következménye.

 

Hidratálj

Már a csapból is az folyik, mennyire szüksége van szervezetünknek vízre, viszont ennek ellenére igen kevesen tartják be az előírt 2-3 liter mennyiséget. Pedig egy nagyobb pohárral, ha megiszunk, akkor sokszor újult erőre kapunk, ugyanis ezáltal szinten tarthatjuk a táplálékból nyert energiaszintünket, illetve a szívnek sem kell olyannyira dolgoznia, mivel a besűrűsödött vér így hamar felhígul. Tudd, a dehidratáltság egyik fő tünete a fáradtság, tehát ha álmosabb és kimerültebb vagy a normálisnál, mindenképp gondolj erre a megoldásra!

 

asvanyviz

 

Lábfürdő

Hihetetlen gyorsasággal felébredhetsz, ha magad elé veszel két lavórt, és az egyikbe hideg, míg a másikba meleg vizet teszel. Kiválóan beindítja a vérkeringést, így több oxigént tudnak az erek szállítani az agyba, és az összes sejtedhez. Fontos, hogy mindig a hideg vízzel fejezd be a procedúrát!

 

Frissülj fel citrommal

Amennyiben úgy érzed, egész nap csak zombiként kóvályogsz a lakásban, akkor párologtass citromos illóolajat, amely nem csak a levegőt, de Téged is felfrissít! Ha ez önmagában nem elég, akkor hajts fel egy kupica frissen facsart citromlevet! Lehet, hogy nem lesz a kedvenced, de remekül energetizál, ráadásul méregtelenítő kúrának sem utolsó! Ne félj, nem fogod ezzel elsavasítani magad, mivel a gyomorba jutva a citrom lúgosít!

 

Egyél energiát

Bizonyára tudod, a táplálkozásoddal szinte az összes élettani folyamatot befolyásolhatod. Éppen ezért, amikor rosszabb passzban vagy, extrán kell ügyelni a bevitt tápanyagokra. Tudd, általánosságban elmondható, hogy a növényi eredetű ételek energetizálnak, míg az állatiak lehúznak. Emellett amennyire csak tudod, mérsékeld a cukorfogyasztásod, ha lehet, édesíts helyette mézzel, vagy steviával. Ez utóbbi azért is jobb, mert egyrészt egészségesebb, másrészt igen gazdaságos, mert sokkal kevesebb kell belőle, mint a hagyományos cukorból.

A nőknél mindezek után fontos a megfelelő vasbevitel, mivel a menstruáció miatt a gyengébbik nem képviselőinek nagy része vashiányos, ami szintén okozhat erős fáradtságot és álmosságot.