Ha nem is teljesen igaz a mondás, miszerint az vagy, amit megeszel, az ételben található tápanyagok, vagy éppen azoknak a hiánya befolyásolják a szervezeted működését. Így van ez a hajaddal és a bőröddel is, tehát ha gyönyörű hajkoronát szeretnél, kezdj el tudatosabban táplálkozni.

 

Ha már kipróbáltad az összes, reklámokban szereplő sampont és balzsamot, és ha már a különleges hajpakolásokra is egy vagyont költöttél, de még mindig egészségtelen kinézetű a hajad, itt az ideje, hogy az étrendeden változtass. Ha ugyanis a hajad egészséges belülről, az kívülről is látszani fog. "Ha valaki kiegyensúlyozott étrendet követ, miközben bizonyos tápanyagokra extra hangsúlyt fektet, mint például a fehérje, a vas, az extra lökést adhat a hajnak" - mondta Neil Sadick, a Weill Cornell Orvosi Egyetem klinikai professzora. A fehérjék nemcsak testünk, hanem hajunk építőkövei is, vagyis ha nem fogyasztunk eleget belőlük, a hajunk lassabban és erőtlenebből fog nőni. De így van ez a többi fontos tápanyaggal is. Ha valaki a következő tíz ételt beépíti az étrendjébe, csodás hajkoronára számíthat.

 

szep_haj

 

Sovány vörös húsok

A vashiány is okozhat hajhullást, vagy kopaszodást. Ezért, ha valakinek ilyen problémája van, érdemes megnézetni, hogy nem vashiányos-e. Ha igen, akkor érdemes rendszeresen sovány vörös húsokat fogyasztania, amivel pár hónap alatt visszatöltheti a vasraktárait.

 

Tojás

Tele van B-vitaminnal, ami elősegíti a hajszálak növekedését, és a fejbőrt is egészségesebbé varázsolja. A B-vitamin egyébként még nagy arányban megtalálható a diófélékben, sajtokban, búzakorpában és a lazacban.

 

Banán, sör, zab és a mandula

Hogy mi a közös bennük? Mind tartalmaz úgynevezett szilicium-dioxidot, ami növeli a hajszálak vastagságát, ezáltal segít, hogy a haj erősebb legyen.

 

Sötét zöldségek

A brokkoli, a spenót és más sötét leveles zöldségek tele vannak A-és C-vitaminnal, amelyek segítik a fejbőrön található faggyúmirigyek működését, vagyis amolyan természetes balzsamként hatnak.

 

Osztriga

Rengeteg cink és más fontos ásványi anyag található benne, ami nem csak a libidóra, hanem hajunkra is jó hatással van. Segítenek ugyanis szabályozni az androgén hormonok termelődését. Ezeknek a hormonoknak az alacsony szintje ugyanis szintén hajhulláshoz vezethet.

 

Édes burgonya

Nagy mennyiségben tartalmaz béta-karotint, amit a szervezet A-vitaminná alakít át. Az A-vitamin táplálja a fejbőrt és a hajat is, valamint megakadályozza, hogy fénytelenné váljon. Hiánya következtében akár korpásodás is kialakulhat.

 

Bab

A hüvelyesek, mint a lencse vagy a bab, remek fehérje és vasforrásai lehetnek a szervezetünknek. A lencse különösen jótékonyan hat a hajra.

 

Gyümölcsök és zöldségek

Fogyasszunk sokat belőlük, ugyanis tele vannak C-vitaminnal, amitől erőssé válik a hajunk. Válasszunk idénygyümölcsöket és ahogy fent említettük, a sötét leveles zöldségeket.

 

Omega-3-zsírsavak

Szintén a haj kondicionálásáért érdemes sokat fogyasztani olyan ételeket, amelyekben az Omega-3-zsírsavak megtalálhatóak. Együnk sok lazacot, szardíniát, makrélát, heringet, lenmagot és egyéb dióféléket.

 

Egészséges olajok

Ha főzünk, nem mindegy, hogy azt milyen zsiradék felhasználásával tesszük. Használjunk olíva, sáfrány-, mogyoró- vagy napraforgó olajat. Ezek még az egészséges, diétás étrendbe is beleférnek. Ha egyébként valaki túlságosan lecsökkenti a zsírbevitelt egy diéta során, a haja szintén fénytelenné válhat. Fogyasszunk ezért napi legalább egy teáskanálnyit valamelyik egészséges olajból.

 

Forrás: medipress