Mindenki egészségesen szeretne táplálkozni. Azonban a hízelgő reklámok, a kívánatos csomagolások miatt könnyen tévútra tévedhetünk.

Nem ritka, hogy olyan ételeket fogyasztunk, melyekről azt hisszük egészségesek, sőt, diétásak, viszont ha jobban utánajárnánk, akkor kiderülne, ugyanannyi kalóriát tartalmaznak, mintha édességeket ennénk. Tudd meg, melyek ezek az egészségesnek hitt ételek!

 

etelek

 

Gyümölcsös joghurt

A joghurtokat általában egészséges desszertként tartják számon, de napjainkban a legtöbbnek magasabb a telített zsír-és a cukortartalma, mint egy fánknak. A legjobb, ha natúr terméket veszünk, és abba tesszük a kedvenc gyümölcseinket, magvainkat, és édesítésként mézet használunk- akkor már valóban diétás nassolnivalót kapunk.

 

Müzli szeletek

Reggeliként, illetve két étkezés között gyakran kapunk be müzli szeleteket. A probléma velük ugyanaz, mint a joghurtok esetében: rengeteg cukrot és ízfokozót adnak hozzá, és körülbelül annyi kalóriát tartalmaznak, mintha megennénk egy szendvicset. Persze az nem baj, ha néha bekapunk egy-egy szeletet, viszont sokan rendszeresen fogyasztják éhségcsillapításként, pedig jobban járnának, ha egy teljes kiőrlésű kenyérből készült finomságot falatozgatnának.

 

Pattogatott kukorica

A filmnézések gyakori velejárója a pattogatott kukorica rágcsálása. Sokan azzal nyugtatják lelkiismeretüket, hogy még mindig jobb, mintha csokit ennének, viszont azt elfelejtik, hogy a mikrohullámú sütőben elkészíthető nassolnivaló tele van adalékanyagokkal, (persze a natúr verziója igazán egészséges, mivel rengeteg rost és fontos tápanyag van benne). Ráadásul ha csokoládét eszünk, akkor azzal hamarabb jóllakunk, így kevesebbet veszünk belőle magunkhoz, mint a popcornból, amiből akár 2-3 zacskóval is bekebelezünk egy-egy film alatt.

 

Készételek egészséges alapanyagokból

Meglehet, hogy egyes készételek egészséges alapanyagokból készülnek - mint például a panírozott halrudacskák, vagy a kis műanyag tálban lévő saláták-, de vigyázni kell velük, ugyanis nagy mennyiségű adalékanyagot tartalmaznak, valamint a feldolgozásuk során elveszítik értékes tápanyagaikat, így csak az üres kalóriák maradnak meg bennük. A salátákkal ugyanez a helyzet, - főleg a gyorséttermekben kaphatóakkal-, melyek pluszban rengeteg sót is tartalmaznak, ráadásul a hozzájuk kapható dresszinggel fogyasztva felér egy hamburgert falatozgatásával.