Az újesztendő első napjai minden ember életében számvetéssel kezdődnek, ilyenkor felerősödnek azok a gondolatok, melyek megfogalmazzák a változásra való törekvésünk hajlandóságát; reményt ébresztenek bennünk, hogy az elkövetkező napok, s hetek a fogadalmak, ígéretként történő megtartásának jegyében teljenek el.

 

Céljaink tervbeli megvalósulását várjuk az újévtől, életünk minden területén kihívásokat állítunk magunk elé, legyen szó párkapcsolatról, karrierről, sportról vagy akár az egészséges életmódról.

 

Sugárzó optimizmussal, magabiztosan tekintünk a jövő felé, elnyomjuk a kétely hangjait; a pozitív kisugárzás adta erő megerősít bennünket: az ígérem s megfogadom szavak tartalommal telítődnek, úgy érezzük, hogy akadály többé nem állja utunkat.

 

2012De vajon, miért csak évvégén állítunk fel mérleget önmagunkról és az életünkről?

Miért hisszük, hogy misztikus jelentőséggel bír a fogadalom?

Miért nem vagyunk képesek változni, amikor annak szükségét érezzük?

Miért nem tudjuk legyőzni a saját ellenállásunkat?

Hol marad az emberi kitartás, és hol vannak azok a tulajdonságok, melyek rejtve bennünk élnek, s melyekre egész évben szükségünk lenne?

 

Vizsgáljuk meg a párkapcsolatunkat. Vajon kiegyensúlyozott és harmonikus kapcsolatban élünk? Egy őszinte beszélgetés a partnerünkkel sok mindenre rávilágíthat; szánjunk elegendő időt a másik fél gondolatainak megismerésére, osszuk meg vele az érzéseinket, és tegyük fel a kérdést: vállaljuk-e a jövőben a változást kölcsönösen egymásért, egy jól működő, boldog kapcsolat érdekében?

 

A fogadalmak másik kiemelkedő területe az egészséges életmód elsajátítása és gyakorlása a mindennapokban. Az önmagunknak tett ígéretek, soha ne legyenek jelképes értékűek, ha az elhatározás megérett, tudnunk kell azonosulnunk vele. Egy életmódváltás soha sem könnyű, de tartsunk ki az elhatározásunk mellett; ha állást foglaltunk mellette. Ne keressünk kifogásokat, felmentést számunkra; a legfontosabb feladatunk, hogy folyamatosan a kitűzött célra koncentrálva, az eredményt áhítva, lelkesítsen és kitartásra ösztönözzön a cél akkor is, amikor kedvetlenek vagyunk.

 

Hogyan iktassuk be a sportot rendszerességgel az életünkbe, anélkül, hogy tehernek éreznénk azt?

Úgy gondolom, hogy a hosszú távú célok felállítása és teljesítése kell, hogy mérvadó legyen. Ne rugaszkodjunk el a valóságtól, olyan tervet készítsünk, melyet képesek vagyunk betartani, és előre határozzuk meg, hogy mit szeretnénk elérni. Mire vágyunk? Jobb közérzetre, állóképesség növelésre, alakformálásra vagy a fogyókúrát szeretnénk kiegészíteni az edzéssel? Eredményt csak akkor tudunk elérni, ha tisztán látjuk a meghatározott célt, ha reális az elképzelés.

Ennek megvalósításához motiválnunk kell önmagunkat. Fel kell készülnünk rá lelkileg, hogy lesznek holtpontok, melyeken túl kell lendülnünk; fontos, hogy elégedettek legyünk, hogy örülni tudjunk a kisebb eredményeknek is, jutalmazzuk meg magunkat; és a siker elvezet a lelki és testi egyensúly megtalálásához.

 

A fogadalmak jelen vannak az életünkben, akár tudatosul bennünk, akár nem, mankót nyújtanak a számunkra, de úgy gondolom, nélkülük is tudnunk kell időben felismerni a jeleket és cselekedni belátásunk szerint, ha úgy érezzük, változásra van szükség.

 

 

Dénesné Biró Krisztina