Gerinctornával nem csupán az állandó hátfájásodnak mondhatsz búcsút, hanem a gyönyörű, egyenes tartásra is megtanít!

Az irodai munka, a rengeteg ülés és a kevés testmozgás miatt hátunk előbb-utóbb megálljt parancsol, hogy változtassunk. Jobb esetben néha-néha kisebb fájdalmakkal, végtagzsibbadással hívja fel a figyelmünket, viszont rosszabb esetben állandósult, komolyabb problémához is vezethet, amelyet már csak igen nehéz munka árán lehet javítani.

Amikor már érezzük magunkon a helytelen életmód negatív hatásait, a szakemberek azt tanácsolják, ekkor érdemes elkezdeni a megelőző terápiákat. Az egyik leghatásosabbnak pedig a gerinctorna bizonyul.

 

A gerinctornáról

A gerinctornánál a hát izmainak alapos megdolgozásán van a hangsúly, ugyanis ha azok erőssége, tartóereje csökken, akkor az bizony a tartásunkon is meglátszik, így nem csoda, ha a számítógép előtt, vagy egyszerűen az utcán sétálva képtelenek vagyunk hosszabb ideig kihúzni magunkat. Ez persze nem csak esztétikailag nem szép látvány, hanem az egészségünket is komolyan veszélyezteti, mivel a hanyag tartás szédüléshez, zsibbadáshoz, migrénhez, légzési nehézségekhez, valamint különböző reumás betegségekhez vezethet. A kínai orvoslás szerint a problémáink nagy része éppen innen indul ki, mivel ha a testünk fő vázában gondok adódnak, akkor az kihat több mindenre is.

A gerinctornát gyógyítás, illetve megelőzés céljából is érdemes rendszeresen végezni, akár otthon is. Az első alkalmakkor viszont ajánlott, hogy vegyünk pár órát egy hozzá értő személytől, aki megmutatja a gyakorlatok helyes kivitelezését, ami nagyon fontos, ugyanis ha nem megfelelően végezzük, akkor akár kárt is tehetünk magunkban.

 

gerinctorna

 

Otthon is figyeljünk magunkra

Meglehet, hogy rendszeresen jársz gerinctornára, sőt, otthon is végzed, de ha a mindennapi teendők közben nem ügyelsz a helyes testtartásra, akkor sajnos nem sokat ér. Bár igaz, a torna során egyre inkább megerősödnek a hátizmaid, így valamennyire automatikusan egyenesebb leszel, de ha a számítógép előtt ülve, porszívózás, vagy mosogatás közben elfeledkezel magadról, azzal csak késlelteted a gyógyulást!

 

Néhány gyakorlat

-Feküdj le a hasadra, a kezeidet tedd behajlítva magad mellé vállmagasságban, majd emeld meg a felsőtested! Amíg így tartod magad, nyújtsd ki előre a karjaidat, majd vissza, a kiinduló pozícióban! Végezz el belőle 12-őt, csak utána ereszkedj vissza. Ismételd meg 4-szer!

-Szintén feküdj hasra, de a kezeid legyenek előre nyújtva! Emeld meg a jobb karodat és a bal lábad egy időben, majd csere! Eleinte 10-szer ismételd!

-Hason fekve tedd stabilan a homlokod a talajhoz, majd hajlítsd be mindkét könyöködet, úgy hogy derékszöget zárjanak be a testeddel! Emeld meg mindkét behajlított karodat hátra, amennyire csak tudod. Ezt a gyakorlatot is 10-szer ismételd!