Magyarországon a vezető halálozási okok szív-és érrendszeri panaszokra vezethetőek vissza, melyek elsősorban a magas koleszterinszint miatt alakulnak ki. Éppen ezért még idejében tegyünk ellene!

Való igaz, a legtöbb betegség hátterében genetikai hajlam is húzódik, mégis, amennyiben odafigyelünk életmódunkra, akkor minimálisra csökkenthetjük kialakulásuk kockázatát. Így van ez a magas koleszterinszinttel is, mellyel minden második magyar felnőtt küzd. Hogy miképp lehetne megelőzni? Elsősorban azzal, hogy odafigyelünk táplálkozásunkra, másodsorban pedig a rendszeres mozgással. De lássuk, melyek azok a gyógymódok, melyek segítségével kordában tarthatjuk koleszterinszintünket!

 

Általánosságban elmondható, hogy azok, akik olykor-olykor koleszterinszegény diétákat iktatnak be, azok szervezete igen jól reagál rá, így lényegesen csökkenthetik a túl magas értéket. Ebben az esetben még az is előfordulhat, hogy megúszhatjuk a későbbiekben gyógyszeres kezelés nélkül is, persze csak akkor, ha továbbra is odafigyelünk a helyes táplálkozásra.

 

pisztaciaKoleszterinszint csökkentő ételek

Pisztácia: az olajos magvak többsége számos jótékony tulajdonsággal rendelkezik, mégis közülük a pisztácia az, melynek koleszterinszint csökkentő hatása a spenótéval vetekszik. Kutatások kimutatták, hogy 100 gramm pisztácia fogyasztásával majdnem 12%-kal csökkenthetjük az LDL („rossz” koleszterin) szintünket.

 

fokhagymaFokhagyma: igaz, jellegzetes szaga miatt sokan nem szeretik, mégis kevés olyan táplálék van, mely annyi pozitív hatással bírna, mint a fokhagyma. Azon kívül, hogy segít a bélpanaszokon és erősíti az immunrendszert, akár 15%-kal is csökkentheti a vér zsírtartalmát, így véd a szív-és érrendszeri megbetegedések ellen is. Nagy mennyiségben azonban nem ajánlott a fogyasztása, ugyanis a „rossz” koleszterin mellett a „jókat” is leredukálja.

 

Fodros kel: amellett, hogy rostban gazdag zöldségről van szó, a benne található lutein nevű karotinoid az egyik legjobb koleszterinszint csökkentő anyag. Emellett jó hatással van a magas vérnyomásra, kiválóan méregtelenít, valamint lúgosít is, tehát egészségünk mellett a szépségünket és a fiatalságunkat is megőrzi.

 

Amiket kerülj

  • vörös húsok
  • állati eredetű zsírok
  • olajban kisüthető készételek
  • dohányzás
  • alkohol
  • sok desszert