Ha nem bírod megállni, hogy együltő helyedben megegyél egy egész tábla csokoládét, van egy egyszerű megoldás. Csomagold ki, és tördeld fel kis kockákra, mielőtt nekiesel. A kutatások szerint kevesebbet eszünk, ha több kisméretű ételdarabbal kínálnak, mint amikor egyetlen nagy darabbal, még akkor is, ha mindkettő ugyanannyi kalóriát tartalmaz.

 

eves


Ennek oka nem pontosan tisztázott, de a kutatók úgy vélik, az optikai csalódáshoz lehet köze, mert az agyunk és a hasunk tévesen azt „hiszi”, hogy a darabokra felaprózott tábla csokoládé nagyobb, mint az egészben lévő tábla. Ehhez hasonlóan egy muffin is laktatóbbnak tűnhet, ha evés előtt négyfelé vágjuk.

A Society for the Study of Ingestive Behavior (SSIB) éves konferenciáján közzétett kutatásban az Arizonai Egyetem kutatói 300 egyetemi hallgatót kértek fel arra, hogy egyenek bagelt. A résztvevők egy részének egészben szolgálták fel a bagelt, a többieknek négyfelé vágva. Húsz perccel később az alanyok újból ehettek, ezúttal annyit, amennyit akartak. Kiderült, hogy akik bagelje négyfelé volt vágva, ebből is és a későbbi étkezés alkalmával is kevesebbet ettek.

Az optikai csalódáson kívül a másik lehetséges magyarázat az, hogy a felszeletelt élelmiszert lassabban esszük, így a szervezetünk még az előtt felismerheti a jóllakottságot, hogy túlennénk magunkat.

Devina Wahera a konferencián úgy foglalta össze a kutatás eredményeit, hogy az energiában gazdag élelmiszerek felszeletelése előnyös lehet a fogyókúrázók számára, akiknek az a célja, hogy étkezésük tápláló, ugyanakkor ellenőrzött mennyiségű legyen.

 

Forrás: medipress