... mint a fehérje!

 

Lássuk az okokat, hogy miért is szabad fehérjét nagyobb mennyiségben fogyasztani, míg a zsír és cukor esetében inkább korlátozásra szorulunk!

 

A fehérjék:

  • Növelik a teltségérzésünket, később leszünk éhesek! (Ellentétben a szénhidrátokkal, melyek fogyasztása után szinte azonnal megéhezünk!)
  • Olyan ételekben fordulnak elő, melyek Glikémiás Indexe alacsony.
  • Egyik fehérjeösszetevő aminosav (leucin) csökkenti az agyban hatva az étvágyat.

 

elgondolkodo

 

A vizsgálatok során nem észleltek kedvezőtlen mellékhatásokat, azonban a fehérjében dús ételek fogyasztásával a fehérjelebontás termékei is felszaporodhatnak a vérben, nőhet a húgysav szint , csökkenhet a kálcium felszívódás, ezért ezeket kontrollálni kell!

Fehérjedús diéta alkalmazásával vesebetegeknél szakorvosi konzultáció szükséges.

 

A fehérjedús étrendet kitűnően lehet kombinálni a rostbevitel növelésével! Például húsokból álló főétkezések esetén zöldségköretekkel. A zöldségek  rosttartalma szintén csökkenti az étvágyat és ez a kombináció egyúttal a gyorsan felszívódó szénhidrátokban is szegény.

 

(Forrás: Dr. Pados Gyula - Dr.Audikovszky Mária: Tudatos fogyás című könyve)