1.Támogassuk a szervezet hajnaltól délig tartó tisztulási periódusát bőséges folyadékbevitellel, illetve gyümölcsök fogyasztásával! Ebben az időszakban lehetőleg gyümölcsön kívül más ételféleséget ne fogyasszunk!

 

2. Egyszerre egyféle gyümölcsöt fogyasszunk, két gyümölcsétkezés között tartsunk legalább fél, de inkább 1 óra szünetet!

 

3. Napi kb. 2 liter folyadék fogyasztása javasolt, kb. 2 óránként 2 dl-es elosztásban. Sómentes étrend mellett napi 1-1,5 literes mennyiség is elegendő, illetve a nyers gyümölcsök, zöldségek magas víztartalmuknál fogva beszámíthatók az elfogyasztott folyadékmennyiségbe. Az étkezés előtt fél órával fogyasztott folyadék megalapozza a jó emésztést, az étkezés közben, illetve a közvetlenül utána fogyasztott folyadék viszont megzavarja az emésztési folyamatot.

 

4. Lehetőleg frissen facsart gyümölcs-, illetve zöldségleveket fogyasszunk! Közvetlenül fogyasztásra és sütés-főzés céljára is használjunk tiszta vizet, forrásvizet, alacsony ásványianyag-tartalmú ásványvizet, pí-vizet, tisztított vizet. Gyógynövényekből készített teákat igyunk! Lehetőleg egyféle gyógynövényből készítve, méz, citromlé hozzáadása nélkül, testmeleg hőmérsékletűen, lassan kortyolgatva.

 

zoldsegfelek5. Használjunk erjedésgátló fűszereket, melyek segítségével csökkenthető a tökéletlen emésztés során a belekben keletkező bélgázok mennyisége. A legtöbb embernek mára sajnos nem tökéletes az emésztése. Ilyen fűszerek pld. a fahéj, szegfűszeg, édeskömény, ánizs, pirospaprika.

 

6. Nagyon fontos az alapos rágás. Rágjuk pépessé, szinte folyékonnyá az ételt! (Lassan rágj, tovább élsz.)

 

7. Ügyeljünk a rendszeres széklet meglétére! Ahány főétkezés, legalább annyi alkalommal kell a székletnek is a nap folyamán megjelennie.

 

8. „Nem jóllakni kell, hanem megelégedni.” Jóllakás: tele gyomor. A tökéletes emésztéshez a félig telt gyomor az ideális.

 

9. Délben gabona, este a zöldség domináljon étkezésünkben! A gabona táplál, a zöldség tisztít, a gyümölcs frissít.

 

10. Minden étkezésnél fogyasszunk nyers táplálékot is! Teljes táplálékbevitelünk legalább fele friss-élő étel legyen!

 

11. Étkezések között (kivéve a gyümölcsétkezést) várjunk legalább 4-5 órát.

 

12. Nyugodt lelkiállapotban együnk, és evés közben az evésre figyeljünk! Kerüljük a sietve, illetve stresszes állapotban történő étkezést.

 

 

Forrás: Lénárt Gitta: Élő ételek könyve