Mint a nők legtöbbje, én is küzdöttem már a kilókkal.

Első gyermekem születése után majd 20 kilóval több lett a súlyom, mint "lánykoromban". Ismerőseim nyugtatgattak, majd a szoptatás hetei alatt elfogynak azok a fránya kilók. Nem fogytak el, sőt gyarapodott a számuk. A várandósságom alatt is nem kettő, három helyett ettem, ez mit sem változott szülés után.

Egy éves lehetett gyerekem, amikor egy fényképen viszontláttam magam. Sosem voltam túl fotogén, de ez a kép sokkolt :)

Többféle módszerrel próbálkoztam, de kiderült, hogy csak a szigorú kontroll segíthet a fogyásban. Erre kiválóan alkalmas a kalóriaszámlálás.
Az első hetekben minden szelet kenyeret, a rákent vajat, sőt a paradicsomszeleteket is méregettem. Egy egyszerű fogyókúrás recept elkészítése dupla annyi időt vett igénybe, mivel az olajat is kanalanként tettem az ételhez. Előnye, hogy nem maradtak unalmas perceim, amikor nassolhattam volna. Az üresjáratok számolásról és az elfogyasztott mennyiség kalóriaszámának könyveléséről szóltak.

 

merleg

 

Azonban ahogy múltak a hetek, már betéve tudtam a táblázatokat, súlyarányokat, megpróbálkozhattam önálló receptek elkészítésével az addigi szakácskönyvem helyett. Megtanultam, melyik összetevőt válthatom ki kevéssé hízlaló alapanyagokkal. Majonézes salátaöntet helyett például a kefír-mustár-édesítőszer hármasát alkalmaztam, és ez a trió elég jó alternatívát kínált. Ennél a fogyókúránál napi 1200-1500 kcal bevitele a megengedett. Ennél kevesebb már éhezéssel jár, és a szervezet ilyenkor tartalékolni kezd. Nem elég, hogy nem fogyunk gyors ütemben, de emellett rosszul is érezzük magunkat az állandó éhségtől. Az előírt mennyiség fokozatos, lassú fogyást eredményez, így az egészségünk sem kerül veszélybe.

 

Mivel a fogyókúra velejárója a bűntudat, ha a kelleténél többet eszünk, én ezt úgy kompenzáltam, hogy ha túlléptem az 1500 kcal-s keretet, három napig 1200-1300 kcal-ra csökkentettem az energiabevitelt.

 

Persze, itt is fontos a kiegyensúlyozott táplálkozás, bár megesett, hogy két tábla csokoládé ( 2X600 kcal) volt a napi adagom :) Ennyi energiát ad 5,5 kg paradicsom is.

 

Akkoriban (majd 15 évvel ezelőtt), még nem volt internetünk, egy szamárfüles kalóriatáblázat volt a bibliám. Mostanra jóval könnyebb dolgom lenne, hiszen egy-két kattintással receptek ezreit találom meg.

Az eredmény? Hat hónap alatt visszanyertem a lánykori súlyom -napi 20 perc tornával kiegészítve az utolsó hónapokban.

 

Bár a sikert nem sokáig élvezhettem, mivel második gyermekem jelentette be érkezését, de a következő hónapokban is figyeltem a súlyomra, így születése után csak 6 kiló felesleg maradt a nyakamon:)

Azóta is, ha elszalad velem a ló, főként az ünnepek tájékán, utána egy-két hónapig 1500-1800 kcal-s étkezéssel leadom a felesleges kilókat.
Kutatások szerint az agy karbantartásában segít a számolás, tehát a testem mellett erre is kellő időt fordítok ezzel a módszerrel:)
 
 

Írta: Révész M. Ágnes