Ha ezidáig nem sikerült megvalósítani a nyári strand alakodat, még nem késő. Az alábbi 7 tipp segítségével elérheted, hogy megvalósítsd a hőn áhított „bikini body”-t. De ne aggódj! Nem szükséges heteken át sanyargatnod magad. Megfelelő étkezéssel és egy kis edzéssel a kilók lepotyognak Rólad!

bikini alak

 

Sajnos a nők többsége hasra hízik. Ez azonban nemcsak a strandszezon beköszöntével jelent problémát. A hasi hurkák megjelenése betegségek előszobája is lehet, mint pld. magas vérnyomás, cukorbetegség. Persze ne fessük az ördögöt a falra, beszéljünk csak az első problémáról: hogyan is dobhatod  le azokat a fránya kilókat a hasadról.

A 7 tuti tipp a lapos has és a bikini alak érdekében:

1. Kevesebb cukor, több rost

A lapos has felé vezető út első állomása a cukor bevitel csökkentése és a rosttartalmú ételek mennyiségének növelése a táplálkozásunkban. A cukor ugyanis hirtelen megdobja a vércukorszintet, amitől az inzulinszintünk megemelkedik. Az megemelkedett inzulinszint pedig „gondoskodik” arról, hogy sok zsírt raktározzon el szervezet. A rostok ezzel szemben valódi karcsúsító hatással rendelkeznek, hisz beindítják az emésztést, hosszan fejtik ki hatásukat, sőt szakértők szerint segítenek a hasi zsír lebontásában. Írd hát fel a kis bevásárló céduládra a gyümölcsöket, a zöldségeket, a hüvelyeseket, a magvakat és a gabonaféléket, hisz ezek különösen rostban gazdag táplálékok.

gorogdinnye

 

2. Probiotikus élelmiszerek

A probiotikus élelmiszerek különösen pozitív hatást gyakorolnak az egészségünkre és segítőtársaink a fogyókúrázásban, hisz a bélflóránkat helyre billentik. Ide tartozik a joghurt, a kefír, savanyú káposzta és az almaecet is. Ezek tehát nem hiányozhatnak annak az étrendjéből, aki a hasi zsírjából szeretni leadni.

joghurt

 

3. Jó zsírok a testzsír ellen

Ha zsírt eszek, kevesebb zsír lesz a szervezetemben? És igen, holott ellentmondásosnak tűnik ez a két tagmondat, de stimmel. Csak a megfelelő zsírt kell fogyasztanunk hozzá. Táplálkozási szakértők szerint az omega3 zsírsavak a hasi zsírt csökkentik.

4. Helyesen enni és inni!

A helyes táplálkozással jó úton jársz, ha lapos hasat szeretnél. De nemcsak az étkezésedre, hanem a folyadékfogyasztásodra is. A cukortartalmú gyümölcsleveket és energiaitalokat helyettesítsd vízzel vagy teával, természetesen cukor nélkül. Az anyagcserét felgyorsítják és jóllakottság érzetet biztosítanak.

vizet inni

 

5. Ügyelj a jóllakottság érzésre!

A fogyókúránál is fontos, hogy ne essünk végletekbe. Igenis a szervezetünknek szüksége van tápanyagokra, ne kezdjünk el vadul koplalni, mert az könnyen a jojó effektushoz vezethet. Biztosítsuk, hogy szervezetünk kellemesen érezze magát, ergo jóllakottan.

6. Sportolás az állóképességünk javítása érdekében

Hiába a helyes táplálkozás, ha nem társul mellé némi sportolás. A kardio edzések indítják be a valós zsírégetést és járulnak hozzá, hogy a hasi zsír tömege jelentősen lecsökkenjen. Ha nem vagy egy sportrajongó és nincs kedved biciklizni, úszni vagy éppen futni, egyszerűen vigyél több aktivitást a hétköznapokba! Mellőzd a liftet, lépcsőzz többet vagy szállj le egy megállóval korábban a metróról/villamosról/buszról és sétálj egy szakaszt!

lepcsozni

 

7. Gyúrj a hasizmodra!

Ha a hasadról akarsz lefogyni, kombináld a kardio edzést az erőedzéssel, hisz az alvó izmok felélesztése erősíteni fogja a problémás területet és egyúttal formázza is azt. A hasizomzat célzott erősítő mozdulatai: a felülések.

KITARTÁST! És sok sikert! ;-)

felulesek